Szarvasbőgés-túra

Egy szép őszi estén nekivágtunk a 9.b osztállyal a Visegrádi-hegységnek, hogy megtapasztaljuk, milyen kőzetből van, gyönyörködjünk az őszi erdő változatos színeiben és betekintést nyerjünk az itt élő állatok életébe.
Dömörkaputól Lajos-forrásig naplementében túráztunk felfelé egy régi kőbánya mellett, a szirtről csodálatos kilátásban volt részünk. Megpihentünk Kőrösi Csoma Sándor emlékművénél, majd Lajos-forrásnál felfrissítettük magunkat a forrás vizével, és nagy beszélgetések mellett elfogyasztottuk elemózsiánkat. Eközben ránk esteledett, és visszafelé már sötétben ereszkedtünk le a hegyről egy patak mellett. Az erdő életét legkevésbé szerettük volna megzavarni, ezért nagyon fegyelmezetten, halkan mozogtunk. Izgalmas volt hallgatni a madarakat, neszeket, mocorgásokat, miközben arra is figyelni kellett, hogy hova lépünk. Ahogy leértünk az aszfaltos erdei útra, nagy kihívásként az utolsó szakaszt teljes sötétségben tettük meg. Együtt mozgott a csapat, szemünk teljesen hozzászokott a kevés fényhez. Óriási segítség volt Ajtony apukája, Gergő, aki túravezetői szakértelmét adta a kiránduláshoz, köszönjük szépen!
A túra végén szarvasbőgést hallgattunk, lovakat etettünk almával és élveztük Szentendre felől a hold felkeltének gyönyörű látványát. Elfáradtunk, de igazi feltöltődést adott mindenkinek ez a közösségépítő osztályprogram.