A projektet az Európai Bizottság támogatta. A kiadványban (közleményben) megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézetei.

SzeVi

„Idén novemberben az iskolánkból tíz diák és két kísérő tanár az Erasmus program segítségével kijutott Írországba azon belül is a fővárosba Dublinba ahol egy hetet töltöttünk.
Nagyon izgalmas és tanulságos utunk volt ahol életre szóló emlékeket szereztünk.
Az első nap a sikeres landolás után mindannyian be rendezkedtünk a családokhoz akik be fogadtak minket arra a hétre, majd ezek után kicsit felfedeztük a várost.
Második napunkon el töltöttük első délelőttünket a Bábel akadémián ahol megismerkedtünk a tanárunkkal akivel ezután az összes délelőttöt ott töltöttünk tanultunk és készültünk a közös prezentációnkra amit egy ír lányiskolában a St.Mary’s Secondary schoolban adtunk elő.
A hét során felfedeztük a várost és több neves helyre és eljutottunk.
Voltunk a Criminal Courts of Justice vagyis a városi bíróságnál, ahol körbe vezettek minket az épületben és még egy tárgyalást is megnézhetünk.
A tanáraink szerveztek egy körutat A Trinity college kampuszára és könyvtárába és a Guiness múzeumban ami személy szerint a kedvencem volt az épület tetején levő Dublinre nyíló 360 °-os gyönyörű kilátás miatt.
Elmentünk a Nemzeti Galériába ahol egy olasz szármzású Erasmusos csoporttal együttműködve kellett feladatokat megoldanunk.
A Collins Barracks múzeumot is megnéztük amit idő szűkében nem tudtuk teljesen bejárni, de igy is nagyon élveztük.
Utolsó előtti napunkon megkóstoltuk az elmaradhatatlan ír fish and chipset utána pedig idegenvezető segítségével túráztunk egyet Howth félszigeten
. Másnap mindenki kicsit szomorúan vette tudomásul hogy véget ért a hét de örültünk hogy hazamehetünk ennyi szép élménnyel gazdagodva.” – Szentendre és Vidéke 2023. február 1.

 

szentendre.media.hu

Az írországi Dublinban járt 2022 novemberében a Szentendrei II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Gimnázium tíz diákja és két kísérő tanára. Az egyhetes utazás az Erasmus+ program segítségével valósult meg.
A rákóczisokat helyi családoknál szállásolták el, majd egyből fel is fedezték kicsit a várost.
Második nap a Bábel Akadémiára látogattak, ahol megismerkedtek a tanárunkkal, akivel a további délelőttöket töltötték, készülve a közös prezentációra, amit később a St. Mary’s Secondary Schoolban adtak elő.
A hét során további városnézésre is jutott idő: jártak a Criminal Courts of Justice-nál, vagyis az Ír Legfelsőbb Bíróság épületében, ahol még egy tárgyalást is megnézhettek.
Ellátogattak a Trinity College (fotónkon) kampuszára és könyvtárába, a Guinness-múzeumba, a Nemzeti Galériába és a Collins Barracks Múzeumba is. Végül elutaztak a Howth-félszigetre. A diákok beszámolója szerint rengeteg szép élménnyel gazdagodva utaztak haza. -
szentendre.media.hu, 2023. január 17.

 

Tankerületi hírnök

„Rákóczis diákok Írországban 2022 novemberének közepén, iskolánkból, a Szentendrei II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Gimnáziumból tíz diák és két kísérő tanár az Erasmus+ program segítségével kijutott Írországba, azon belül is a fővárosba, Dublinba, ahol egy hetet töltöttünk. Nagyon izgalmas és tanulságos utunk volt, ahol életre szóló emlékeket szereztünk. Az első nap a sikeres landolás után mindannyian berendezkedtünk a családokhoz, akik befogadtak minket arra a hétre, majd ezek után kicsit felfedeztük a várost. Második napunkon eltöltöttük első délelőttünket a Bábel Akadémián, ahol megismerkedtünk a tanárunkkal, akivel ezután az összes délelőttöt ott töltöttünk, tanultunk és készültünk a közös prezentációnkra, amit egy ír leányiskolában a St. Mary’s Secondary Schoolban adtunk elő. A hét során felfedeztük a várost és több neves helyre is eljutottunk. Voltunk a Criminal Courts of Justice-ban vagyis az Ír Legfelsőbb Bíróságnál, ahol körbevezettek minket az épületben és még egy tárgyalást is megnézhettünk. A tanáraink szerveztek egy körutat a Trinity College kampuszára és könyvtárába és a Guinness múzeumba, ami személy szerint a kedvencem volt az épület tetején levő, Dublinra nyíló 360 °-os gyönyörű kilátás miatt. Elmentünk a Nemzeti Galériába is, ahol egy Olaszországból érkezett, Erasmusos csoporttal együttműködve kellett feladatokat megoldanunk. A Collins Barracks Múzeumot is megnéztük, amit idő szűkében nem tudtuk teljesen bejárni, de igy is nagyon élveztük. Utolsó előtti napunkon megkóstoltuk az elmaradhatatlan ír fish & chipset, utána pedig idegenvezető segítségével túráztunk egyet Howth félszigeten. Másnap mindenki kicsit szomorúan vette tudomásul, hogy véget ért a hét, de örültünk, hogy ennyi szép élménnyel gazdagodva utazhattunk haza.”

 

 

 

Erasmus+ 2022-es pályázati összefoglaló

A 2022-e Erasmus+ projekt megvalósítása során kollégáink közül négyen angol nyelvi képzésen vettek részt, ezzel javítva esélyeiket az oktatást segítő digitális tartalmak elérésében, illetve a jövőbeli módszertani mobilitásokon való részvételen. Módszertani továbbképzésen összesen hat tanár vett részt. Ketten a digitális oktatási módszereiket fejlesztették, míg hárman az osztálytermi tanítás színesítésének technikáját sajátították el. Ezek közül egy a testnevelés tanításának felfrissítésére irányult, mivel iskolánk fontosnak tartja a mozgás szeretetének átadását is, a tudás átadása mellett. A fejlődés pszichés összetevőjének javítására a kolléga a jóga és meditáció gyógyító hatását hozta el iskolánkba a diákok és tanárok számára. Gimnáziumi diákjaink közül tízen, két tanár kíséretében Írországba utazhattak európai polgári öntudatuk erősítése, illetve az európai kultúrák sokszínűségének megtapasztalása céljából. A projekt során a vezetőség egy tagja szakmai látogatáson vett részt egy hasonló szerkezetű, 12 évfolyamos iskolában. A tapasztalatcsere elsősorban az intézmény tehetséggondozás sajátosságaira, illetve a vezetői kompetenciák fejlesztésére irányult. A látogatás során tudásmegosztásra is sor került az iskolákban bevált jó gyakorlatokról.

A projektben résztvevők - mind a tanárok, mind a diákok - számára a nyelvi fejlődés jelentős siker volt. Mindannyian bátrabban használják az angol nyelvet írásban és szóban is, illetve digitális eszközök használatakor is magabiztosabbá váltak. A módszertani képzéseken részt vett kollégák képesek az oktatásba beépíteni megszerzett tudásukat, ezzel színesítve a diákok számára a tanulást, illetve a pszichés jóllét megteremtésének lehetőségét. A nyelvi készségek fejlődése mellett a nemzetközi sokszínűség, kulturális gazdagság, művészeti környezet megtapasztalása minden résztvevő számára meghatározó élmény volt. A képzéseken megszerzett tudás mellett az európai polgári értékrend is tudatosodott bennünk, elérendő cél lett. Első pályázóként megtapasztalhattuk a pályázatírás és megvalósítás sikerét, mely a jövőre nézve ismét erőt ad az újabb pályázat megírásához. Az összes mobilitás motiváló volt, feltöltődést és szakmai megújulást adott nekünk.

 

Erasmsu+ project 2022

During the Erasmus+ project, four of our colleagues took part in English language training, thereby improving their chances of accessing digital contents helping education, and participating in future methodological motilities. Six teachers participated in methodological trainings. Two developed their digital teaching methods, while three mastered techniques of diversifying classroom teaching. One aimed at refreshing the teaching of physical education, as our school considers the love of movement as important as passing on knowledge. Another colleague brought the healing effect of yoga and meditation to our school. Ten of our high school students, accompanied by two teachers, were able to travel to Ireland in order to strengthen their sense of European citizenship and to experience the diversity of European cultures. A member of the management participated in a professional visit to a 12-grade school with a similar structure. The exchange of experience primarily aimed at improving the institution's talent management and development of managing competencies. During the visit, knowledge about best practices in schools was also shared

For all the participants in the project - both teachers and students - the language improvement was a significant success. They all use the English language more confidently both in writing and speaking, and they have also become more confident when using digital devices. Colleagues who have participated in methodological trainings are able to incorporate their acquired knowledge into education, thereby enriching the students' learning and the possibility of creating psychological well-being. In addition to the development of language skills, experiencing the international diversity, cultural richness, and artistic environment was a defining experience for all participants. In addition to the knowledge acquired at the trainings, we also became aware of the European civil value system, which became an achievable goal. As first applicants, we were able to experience the success of writing and implementing the application, which again gives us strength to write another application for the future. All the mobilities were motivating, gave us regeneration and professional renewal.